Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.


 
IndeksIndeks  Latest imagesLatest images  SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  

 

 Wszystko o Nenie

Go down 
AutorWiadomość
Athanthatsuyaki

Athanthatsuyaki


Liczba postów : 146
Join date : 05/10/2014

Wszystko o Nenie Empty
PisanieTemat: Wszystko o Nenie   Wszystko o Nenie EmptyPon Paź 06, 2014 1:24 pm

Czym jest Nen?

Nen jest energią znajdującą się w ciele każdego żywego organizmu, powstaje ona samoistnie w ciele każdego człowieka, i równie dobrze można go nazwać siłami witalnymi. Niektórzy nazywają go również aurą. Nie każdy jednak potrafi ją kontrolować czy używać. Osoby mogące się pochwalić opanowaniem swoich sił witalnych nazywa się użytkownikami Nenu. Ponieważ Nen jest energią tkwiącą w każdej jednostce, traci się go nawet bez używania go bezpośrednio w trakcie walki lub innych wyczynowych akcji. Jednocześnie korzystanie z niego podczas tych działań zmniejsza nasze siły. Można więc dojść do prostego wniosku - zużycie całego Nenu, zapewne doprowadzi do śmierci.
Sam Nen posiada ogromną liczbę możliwości. Od zwiększania atrybutów fizycznych ciała, poprzez kreację oraz manipulację różnymi obiektami, na przepowiadaniu przyszłości kończąc. Często porównywany jest do mocy parapsychicznych, a przez swój ogromny potencjał uznany jest za niebezpieczny i trzymany w tajemnicy przed opinią publiczną. Jedynie nieliczne jednostki zdają sobie sprawę z istnienia tej siły.

Opanowanie Nenu:

Pierwszym krokiem do opanowania Nenu jest kontrola jego węzłów. Są to niewidzialne gołym okiem punkty na ciele, przez które Nen wydostaje się poza ciało. Nauka kontroli węzłów we własnym ciele jest długotrwałym i ciężki procesem. Istnieje jednak inna, dużo szybsza polegajaca na uderzeniu w drugą osobę swoim Nenem by zmusić węzły do otwarcia. Technika ta nazywana jest Techniką Inicjacji. Metoda ta wymaga od drugiej osoby kontroli Nenu na poziomie przynajmniej Przeciętnym. W innym wypadku użycie zbyt wielkiej ilości Nenu przez osobę bez odpowiedniej kontroli doprowadzi do śmierci lub zablokowania węzłów osoby, która w ten sposób chciała uzyskać kontrolę nad Nenem. Ten sposób, pomimo swojej szybkości, powoduje ogromny ból.

Nen a emocje:

Jako że Nen jest siłami witalnymi organizmu, emocje użytkownika w dużym stopniu wpływają na jego właściwości. Wraz z nimi Nen może być silniej lub słabiej emitowany, a nawet znacznie szybciej lub wolniej zużywany. Istnieje też szansa, że pod wpływem naprawdę silnych emocji używanie Nenu stanie się całkowicie niemożliwe lub ilość Nenu, jaką posiada ciało ulegnie ogromnemu zwiększeniu. Istnieje nawet możliwość, by pod wpływem niesamowicie ogromnych emocji przełamać bariery i ograniczenia własnego ciała zyskując moc niemal dziesięciokrotnie większą niż normalnie. Proces ten jest krótkotrwały i zawsze kończy się powolną i bolesną śmiercią użytkownika.
Nie tylko emocje wpływają na Nen. Sytuacja odwrotna także jest możliwa. Za pomocą własnej Aury można dać znać otaczającym nas osobom o emocjach, jakie się wobec nich żywi. Im więcej Nenu, tym efekt staje się silniejszy. Wydzielanie ogromnych pokładów Nenu naładowanych czystą żądzą krwi może sparaliżować przeciwnika ze strachu. Działa to głównie na normalne osoby, te pozbawione Nenu, ale wystarczająco słaby przeciwnik władający Nenem także odczuje skutki wystawienia się na przytłaczającą aurę przeciwnika. By tego dokonać należy użyć Tenu.

Przysięgi:

Prawdziwi mistrzowie w kontroli Nenu potrafią jeszcze bardziej zwiększyć swoje możliwości bojowe, osiągając to, czego normalnie nie byliby w stanie pozyskać. Metoda jest prosta - stworzenie przysięgi. Nen jest mocą, nad którą użytkownik posiada kontrolę, dlatego z pomocą własnego umysłu można stworzyć przysięgę, która pozwoli nam osiągnąć zdolności normalnie znajdujące się poza zasięgiem. Im większa przysięga, tym łatwiej uzyskać zdumiewającą i oszałamiającą moc. Przykładem takiej przysięgi jest zdanie "będę używał swojej mocy tylko i wyłącznie w słoneczne, sobotnie popołudnia". Każda przysięga wymaga jednak pewnego rodzaju limitera. Bowiem co broni po uzyskaniu mocy, złamać własną przysięgę? Tym właśnie jest limiter, dodatkowe zdanie - "w wypadku w którym nie dotrzymam przysięgi, utracę Nen już na zawsze". Im potężniejsze i bardziej niebezpieczne są przysięgi i limitery, tym większą moc jesteśmy w stanie z ich pomocą uzyskać. Niemniej taką przysięgę jest w stanie stworzyć jedynie osoba, która panuje nad Nenem w stopniu co najmniej Bardzo dobrym.

Egzorcyzm:

Nen posiada ogromne możliwości. Nie tylko pozwala na nadnaturalne zdolności parapsychiczne czy zwiększanie możliwości własnego ciała, ale też na nakładanie klątw. Działanie własnym Nenem na ciało przeciwnika w postaci jakiejś techniki Nen o długotrwałym i szkodliwym skutku nazywamy właśnie klątwą. Gdy w naszym ciele znajdzie się obcy Nen nie jesteśmy w stanie pozbyć się go tak po prostu. Jest to bardzo niebezpieczne i trudne zadanie, które wykonać są w stanie jedynie nieliczne, odpowiednio przeszkolone jednostki. Osoby, które potrafią usunąć obcy Nen z czyjegoś ciała nazywa się właśnie Egzorcystami Nenu.

Stopnie opanowania Nenu:

Raz otworzone węzły i uwolniony Nen nie gwarantują jego kontroli nawet w stopniu Bardzo słabym. Opanowanie Nenu chociaż w tym stopniu, wymaga wpierw opanowania czterech zasad Nenu. Są to Ten, Zetsu, Ren oraz Hatsu. Każde z nich jest bardzo ważnym elementem Nenu.

Ten: Ten nie jest zbyt potężną ani skomplikowaną technika, niemniej jest bardzo użyteczny. Im większe jego opanowanie, tym dłużej możemy korzystać a Nenu. Ten pozwala także na obronę przed emocjonalnymi atakami Nenu, normalnymi atakami i atakami wzmocnionymi Nenem. Zwiększanie poziomu opanowania Tenu uzyskuje się w prosty sposób - poprzez medytację. Trenowanie Tenu polega na pozostawieniu swoich węzłów otwartych i pozwoleniu Nenowi przepływać przez ciało użytkownika.

Zetsu: Jest całkowitą odwrotnością Tenu. Polega na całkowitym zamknięciu swoich węzłów i zaprzestaniu emisji chociażby małych ilości Nenu. Im większy poziom opanowania Zetsu, tym ciężej innym użytkownikom Nenu na wyczucie naszej aury. Jest to niesamowicie przydatna technika dla każdego skrytobójcy, który nie chce zostać wykryty tylko i wyłącznie z powodu swoich morderczych intencji czy aury wyciekającej z ciała.

Ren: Rozwinięcie Tenu. Polega na wytwarzaniu większej ilości aury niż w przypadku Tenu bez zwiększenia zużycia Nenu. Tak więc jak Ten odpowiada za czas używania Nenu (jego ilość), tak Ren wpływa na siłę naszego Nenu. Korzystanie z Renu zwiększa siłę naszych ciosów, a uderzenie Renem w osobę pozbawioną ochrony własnego Nenu jest niebezpieczne i może skończyć się śmiercią, jeżeli Ren będzie zbyt potężny. Ren pozwala też na okazywanie żądzy krwi i wyprowadzanie mentalnych ataków Nenem.

Hatsu: Zwane inaczej uwolnieniem. Jest wizualnym odbiciem czyjegoś Nenu w postaci specjalnych technik i zdolności (zwanych Technikami Nen). Dobre Hatsu ukazuje charakter użytkownika. Hatsu też nie może zostać skopiowane, a dobry użytkownik Nenu to użytkownik który opanował Hatsu, a nie jedynie kopiował techniki innych użytkowników. Nie znajdzie się dwóch identycznych Hatsu, Hatsu każdej osoby jest wyjątkowe, dzięki czemu można rozpoznać osobę po jego Nenie.

Jak widać wszystkie cztery techniki Nenu, a właściwie jego części składowe, są równie ważne dla prawidłowego rozwoju Nenu.

Podział Nenu:

Nen każdej osoby różni się nie tylko poprzez Hatsu, ale także Aurę. Każda osoba ma przypisany do siebie rodzaj aury. Nie oznacza to jednak, że nie może próbować opanować pozostałych. Poziom w jakim możemy opanować nasze aury jest dość prosty, zależny jednak od pewnego wykresu:

Wszystko o Nenie VOUzdzm

Posiadamy potencjał do 100% wykorzystania naszego rodzaju Nenu. Poza tym potencjał do opanowania dwóch sąsiednich aur w 80%, potencjał by opanować rodzaj aury naprzeciwko naszej w 40% oraz potencjał na opanowanie dwóch pozostałych rodzajów aur w 60%. Od tej zasady są pewne wyjątki. Nie-Specjalista, nie opanuje specjalizacji, jednakże Manipulator oraz Iluzjonista posiada 1% szansę na opanowanie specjalizacji, nawet jeśli nie jest to ich główny typ aury.

Test na wykrycie rodzaju naszego Nenu (użycie aury na wypełnioną wodą szklanką, z listkiem pływającym po środku):

- Jeśli ilość wody w szklance zwiększy się, oznacza to że jesteśmy Wzmacniaczami
- Jeśli zmieni się smak wody, oznacza to że jesteśmy Transmuterami
- Jeśli w wodzie pojawią się jakieś zanieczyszczenia, oznacza to że jesteśmy Iluzjonistami
- Jeśli zmieni się kolor wody, oznacza to że jesteśmy Emiterami
- Jeśli liść w wodzie się poruszy, oznacza to że jesteśmy Manipulatorami
- Jeśli efekt będzie inny niż powyższe, oznacza to że jesteśmy Specjalistami

Typ naszego Nenu silnie zależny jest od naszego charakteru.

Wzmacniacze: Są to osoby które raczej nie kłamią, raczej proste, nie ukrywające niczego, o nieskomplikowanych akcjach. Często mówią i robią to, co czują że powinni. Są raczej hipokrytami, bardzo skupieni na osiągnięciu własnych celów. Wpierw robią, a dopiero potem myślą. Odbija się to na ich Nenie w ten sposób, że ich Hatsu często posiada łatwe i nieskomplikowane techniki.

Transmuterzy: Osoby kapryśne, lubiące oszukiwać i zwodzić. Uwielbiają ukrywać swoją osobowość, grać, zwodzić, udawać kogoś, kim nie są. Często ukrywają swoje cele. Ich techniki Hatsu często są dziwne i przypominają różne sztuczki, co też odbija się w ich stylu walki, polegającym głównie na oszukiwaniu i zwodzeniu przeciwnika. Ich techniki posiadają wiele nieprzewidywalnych i dziwnych właściwości.

Iluzjoniści: Stoicy, bardzo poważne osoby, które rzadko się złoszczą. Ciężko złapać je w pułapkę, preferują logiczne myślenie, są uważne i rozumne. Wolą wszystko dokładnie i na spokojnie przeanalizować. Ich siła leży w umyśle. Ich techniki często polegają na tworzeniu przedmiotów które potem w logiczny i praktyczny sposób wykorzystają.

Emiterzy: Bardzo podobni do wzmacniaczy. Łatwo się irytują, mają duży temperament i nie stronią od przemocy. W odróżnieniu jednak od Wzmacniaczy, potrafią bardzo szybko się opanować i uspokoić. Większość technik Hatsu Emiterów to techniki dystansowe.

Manipulatorzy: Osoby logiczne, robiące wszystko we własnym tempie. Maja tendencję do bronienia tych których kochają. Gdy przychodzi do spełnienia własnych celów, zrobią to na własną rękę, nie słuchając tego, co inni o tym sądzą. Mają własny rozum i najlepiej wiedzą, co dla nich dobre. Ich techniki Hatsu polegają na kontrolowaniu innych ludzi lub przedmiotów.

Specjaliści: Charyzmatyczne i indywidualne jednostki. Zawsze otacza ich rzesza ludzi ze względu na ich ogromną charyzmę. Specjaliści zazwyczaj posiadają tylko jedną technikę Hatsu.

Typy Aur:

Wzmocnienie: Ten typ aury polega na wzmacnianiu naturalnych właściwości przedmiotów, jak i własnego ciała. Jest to najbardziej zbalansowany typ Nenu, pozwalający prostymi technikami znacząco zwiększyć swoją siłę oraz wytrzymałość.

Transmutacja: Mocą Transmuterów jest sprawianie, by ich aura przyjmowała właściwości innych substancji. Aura ta pozwala kopiować właściwości innych istniejących już rzeczy.

Iluzja: Pozwala na tworzenie dowolnych przedmiotów z własnej Aury. Im większy poziom opanowania, tym szybciej przywołuje i odwołuje się przedmioty. Prawdziwi mistrzowie są w stanie dokonać tego w ułamku sekundy. Mało tego, twory Iluzjonistów mogą istnieć, nawet kiedy nie ma przy nich ich stworzyciela. Przedmioty te są jak najbardziej widzialne i materialne. Co więcej, po nałożeniu na swoje techniki ograniczeń, mogę one posiadać specjalne zdolności. Przedmioty te widzą nawet normalni ludzie, którzy nie opanowali Nenu.

Emisja: Techniki emiterów polegają na tworzeniu różnych rzeczy z własnej aury i kontrolowaniu ich nawet daleko poza własnym ciałem, co pozwala im na tworzenie dystansowych technik o ogromnej sile.

Manipulacja: Pozwala na kontrolowanie obiektów lub ludzi. Jednak by zdobyć kontrolę, trzeba spełnić pewne wymogi. Kontrola jest tym większa, im bardziej ryzykowny był wymóg do jej uzyskania(np. pocałowanie przeciwnika, wbicie mu szpilki).

Specjalizacja: Specjalizacja pozwala zdobyć moc o ogromnym potencjale, może to być prawie wszystko! Jedynym ograniczeniem jest fakt że moc specjalisty nie może przynależeć do żadnej z pozostałych 5 typów Nenu.

Zaawansowane techniki Nen:

Hatsu pozwala nam opanować indywidualne techniki. Jednakże prócz tego istnieją ogólnodostępne zdolności Nenu, wywodzące się opanowania Renu, Tenu oraz Zetsu. Ich opanowanie także jest bardzo ważne.

In: Technika ta pozwala ukryć nasze techniki Hatsu dla innych użytkowników Nenu, uczynić je niewidzialnymi. Nie działa na krótkotrwałe Hatsu.
Gyo: Technika polegająca na przeniesieniu prawie całej aury w jeden punkt ciała, zwiększając jednocześnie jego osiągi, ale pozostawiając resztę ciała prawie bezbronną. Najczęściej używany do blokowania daną częścią ciała naprawdę potężnych ataków, lub używany na oczach, co pozwala kontrować In.
En: Rozwinięcie Renu i Tenu, pozwala na stworzenie kuli z Nenu. Będziemy w stanie wyczuć każdą osobę oraz określić jej dokładną pozycję, jeśli tylko znajdzie się w zasięgu naszego Enu. Jest to jednak technika bardzo męcząca oraz pożerająca wiele Nenu. Średnia wielkość Enu wynosi 50m.
Shu: Polega na użyciu Tenu do pokrycia przedmiotu. Powoduje to że przedmiot pokryty naszym Tenem jest niczym część naszego ciała, co ułatwia używanie go a także zwiększa precyzję. Dodatkowo Ten wzmacnia i chroni przedmiot który pokrył, dzięki czemu zwykła karta do gry może mieć twardość i ostrość noża.
Ken: Rozwinięcie Renu. Technika ta polega na równomiernym otoczeniu ciała Nenem i zwiększeniu jego możliwości obronnych. Jest to słabsze od Gyo, jednak pozwala chronić jednocześnie całe ciało. Jeśli chce się zachować ostrożność to jest to całkiem przydatna, acz męcząca technika.
Ko: Zaawansowana wersja Gyo. Jak w Gyo polega na przeniesieniu całej aury ciała w jeden punkt, ale jednocześnie użycie Zetsu na reszcie ciała, w celu zatrzymania wytwarzania Nenu. Pozwala to na stworzenie potężnego ciosu, jednak ryzykuje się faktem że reszta ciała jest w tej chwili bezbronna.
Ryu: Termin stosowany przy używaniu Gyo w czasie walki i korekcie stężenia aury w różnych częściach ciała. Np. Wpierw blokowanie ciosu udem pokrytym dużą ilością aury (Gyo), a następnie przeniesienie Gyo do pięści i wyprowadzenie ciosu.

Ilość Nenu

Zależna od jednostki oraz od treningu. Raz osiągnięty pewien poziom maksymalny Nenu, może zarówno spaść, jak i wzrosnąć, dlatego osiągnięcie pewnego poziomu nie zwalnia z treningów. Bazowo każda osoba posiada Nen na poziomie 100. Ilość Nenu jaką posiadamy a zużyjemy w czasie walki resetuje się po jednym dniu fabularnym [Dłuższym odpoczynku]. Każda technika zużywa też pewne ilości Nenu:

*Techniki Nen - Każda zużywa różną ilość Nenu, zależną od samej techniki
*Ten - Ilość Nenu : Ilość Nenu : Czas trwania Nenu = zużycie na post
*Gyo - Dowolna ilość do 50% posiadanego Nenu
*Ren - Zużywa dodatkowe 5 Nenu na post
*En - 150 Nenu za post
*Shu - Zużywa dodatkowe 5 Nenu na post
*Ken - Zużywa dodatkowe 10 Nenu na post
*Ko - Dowolna ilość powyżej 50% posiadanego Nenu
*Ryu - 10 Nenu za post + Nen potrzebny na używanie Gyo

Nen na start

Na start Nen mogą posiadać tylko osoby które są Mrówkami, Łowcami lub Zabójcami.
Powrót do góry Go down
 
Wszystko o Nenie
Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
 :: Wstęp :: Księga wiedzy-
Skocz do:  
Mapa Świata