Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.


 
IndeksIndeks  Latest imagesLatest images  SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  

 

 System Walki

Go down 
AutorWiadomość
Athanthatsuyaki

Athanthatsuyaki


Liczba postów : 146
Join date : 05/10/2014

System Walki Empty
PisanieTemat: System Walki   System Walki EmptyWto Paź 07, 2014 1:09 pm

Walka to nieodzowny element prawie każdego PBFa. A żeby nie było oszustw i tym podobnych nieczystych zagrywek, do jakich często uciekają się gracze gdy nie ma zasad, powstał ten krótki poradnik jak walczyć się powinno. Rzecz jasna nieprzestrzeganie tych zasad może grozić połamaniem postaci przez szanowanego i (nie)dobrego MG.

P o d z i a ł | w a l k
Walki dzielimy na trzy rodzaje.
1. Sparingi - czyli wolne walki, które nie potrzebują obecności sędziego, aczkolwiek jest możliwość jego bytności na życzenie graczy.
2. Walki z NPC - zasady, które zostaną poniżej opisane nie maja żadnego wpływu na walki z NPC. Tymi bowiem włada MG i to on ustala zasady swojego pojedynku.
3. PVP - Najczęstsze batalie, czyli walki między graczami o jakaś fajną nagrodę, sławę czy coś całkiem innego, wymagające wręcz obecności sędziego i rządzące się specjalnymi zasadami.

Zasady walki:
Walka przebiega w systemie turowym, dokładniej atak -> obrona. Znaczy to, że w jednej turze tylko jedna ze stron konfliktu atakuje, druga zaś skupia się na akcjach czysto defensywnych.
Prościej mówiąc:
Runda I - Gracz 1 - atak, Gracz 2 – obrona, Sędzia;
Runda II - Gracz 1 - obrona, Gracz 2 – atak, Sędzia.

Atak - Powinien zawierać opis waszego ataku, to logiczne, jednak winien także zawierać opis uwzględniający różne reakcje defensywne gracza, które jednak w jakiś sposób negują akcje atakującego.
Np.
Jeśli Kunegunda się schyli, to machnę sobie wtedy nogą, coby dostała w zęby.

Opisywanie czynności wymagających dużego pokładu czasu jest niezbyt mądre i lepiej tego unikać.
np.
Żeby pokonać przeciwnika sięgam do plecaka coby wyjąć z niego szkatułkę, po czym zdejmuję buty, odpinam pasek, ściągam spodnie, zdejmuję kalesony, a następnie z lewej skarpetki wyjmuję klucz, coby nim otworzyć szkatułkę i wyciągnąć mój uber pro miecz.

Obrona - najprościej rzecz ujmując jest to niwelowanie destruktywnych zapędów przeciwnika bez zadawania mu czynnych obrażeń, gdyż nie ma on możliwości obrony.
Czynne zadawanie obrażeń to akcje, których jednoznacznym celem jest zrobienie krzywdy przeciwnikowi.
np. Strzelam do Henia żeby on nie strzelił do mnie.

Niebezpośrednia akcja mająca na celu zranienie przeciwnika, a nie wynikająca z jego błędu też jest niedozwolona
np. Niechcący szturcham cegłę tak, by ta spadła na idącego poniżej Mańka.

Akcja zaś wynikająca po prostu z błędu gracza, a jednak go raniąca jest jak najbardziej dozwolona.
np. Widząc biegnącego na mnie jak dziki mamut Ryszarda, odruchowo się skuliłem zasłaniając rękoma, coby się o mnie potknął i zaliczył glebę.

Tutaj nie została wykonana żadna akcja raniąca pośrednio lub bezpośrednio przeciwnika. Schylenie się jest jakoby zwykłym ruchem ciała, mającym na celu raczej naszą ochronę niż zadanie obrażeń. To, że przy okazji wykorzystamy to do zranienia przeciwnika to sprawa drugorzędna.

W akcie obrony można też pochwycić przeciwnika, ale na tym kończy się akcja.
- God mode jest zakazany, a god modem są wszystkie akcje które zakładają zwycięstwo w sposób dziwnego zbiegu okoliczności.
np.
Ciachłem Wacława kataną, a on umarł.
Całkiem przypadkiem wiedziałem, że Lech jest odporny na czary, to go wziąłem i pociąłem mieczem.
Maniek nie mógł mnie zabić bo jestem odporny na ciosy leszczy, za to ja po doładowaniu się białkiem mu walnołem a on upat i zmarł.


Na co zwracać uwagę winien sędzia:
- Logiczne zestawienie akcji obu walczących.
- Poziom postów.
- Okoliczności sprzyjające/negatywne.
- Ogólna różnica mocy obu walczących.
- Motywacja i silne uczucia.

Z a s a d y | i | p r a w a
Obowiązujące graczy i MG podczas fabularnego pojedynku PvP.
Gracz:
a) Ma prawo:
- Ubiegać się o zmianę sędziego w wypadku podejrzenia o stronniczość.
- Wymagać wyjaśnienia werdyktu tylko jeżeli jest on skrajnie sporny.
- Po tygodniowym braku odpisu przez przeciwnika prosić o rozstrzygnięcie walki na korzyść gracza oczekującego.
- Po trzydniowym braku obecności, rozstrzygnięcie walki na korzyść oczekującego jeżeli gracz przeciwny aktywnie wchodzi na forum, a nie podał przyczyny zwłoki.
- W wypadku niezgody z MG udać się do admina lub innego sędziego w celu uzgodnienia czy dana sytuacja faktycznie jest sporna, czy jednak nie.
b) Ma obowiązek
- Poinformować o każdej nieobecności dłuższej od 48h.
- Poinformować o braku odpisu w przeciągu 72h, mimo obecności na forum i jego powodzie.
- Pisać w czasie niedokonanym.
- Walczyć uczciwe, tj. bez korupcji sędziego czy pomocy z zewnątrz.
- W przypadku zgłoszenia spornej sytuacji, gracze maja obowiązek zaprzestać odpisów na czas uzgodnienia wszystkich detali związanych ze sporną sytuacją.

MG:
a) Ma prawo:
- Odmówić sędziowania walki.
- Odmówić sędziowania w trakcie pojedynku jeśli sądzi, że z jakiegoś powodu jego obiektywizm jest naruszany.
- Zawiesić walkę jeżeli widzi jakieś nieprawidłowości.
- Rozstrzygnąć walkę na korzyść osoby czekającej, jeżeli druga nie poinformowała o nieobecności/powodzie braku odpisu.
- Nie tłumaczyć się ze swoich decyzji, o ile nie są one skrajnie sporne.
- Wymagać udowodnienia mu stronniczości, a jawnie fałszywe oskarżenia karać ostem.
b) Ma obowiązek
- Zachować pełen obiektywizm i bezstronność w trakcie walki.
- Nie nadużywać swojej władzy.
- Nie zwlekać z odpisami dłużej niż 72h.

T u r a | a | p o s t
Mianem tury określamy taki kawałek czasu, w którym swoje posty napiszą Gracz A, Gracz B, [...], MG. W momencie w którym Gracz A pisze kolejnego posta, zaczyna się tura 2. MG bowiem kończy turę, a zarazem zaczyna nową. Dlatego też czary trwające 1 post/turę, kończą się w momencie dania przez MG posta.
Powrót do góry Go down
 
System Walki
Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
 :: Wstęp :: Księga wiedzy-
Skocz do:  
Mapa Świata