Bere
Liczba postów : 29 Join date : 16/10/2014
| Temat: Strażniczka Pon Paź 20, 2014 4:14 pm | |
| PR: 10 +10 PD za 1 i 2 piętro Wieży Niebios Umiejętności:
- Odporność psychiczna - GGłównie chodzi o odporność na stres czy sytuacje, które mocno obciążają psychicznie (np. widok śmierci, wypadki, zastraszanie). Nie jest to całkowita niwelacja wszelkich możliwych obciążających sytuacji "jestem jak skała, nic mnie nie ruszy", a po prostu łatwiej przychodzi opanowanie się po ciężkich przeżyciach oraz nieco ciężej doprowadzić do załamania psychicznego postaci. W głównej mierze decyduje MG.
- Walka wręcz - Dźwignie, chwyty, kopniaki z półobrotu, czy inne dziwy: hand-to-hand, walka wręcz. Nasza ciało jest naszą bronią, niekiedy wysportowane, umiejętnie pokierowane przez mózg, może stać się zabójczą bronią. Bohaterowie walczący wręcz najczęściej nie są zwolennikami broni, czy palnej, czy białej. Wolą swoją pięść, czy nogę, by zadać komuś ból, czy śmierć. Jednak są tacy, co łączą walkę ciałem z walką bronią. Wszelkie kastety, nunchako, noże i inne. Kawałek krótkiej, ostrej stali zwiększa tylko asortyment ran jakie możemy zadać oponentowi. Bere jako "dodatek" wykorzystuje zestaw do dysekcji (chirurgiczny) - skalpele, igły, nożyczki i inne, opisane w ekwipunku.
- Zielarstwo - Umiejętność obraca się głównie wokół ziół i ich zastosowania, jednak obejmuje zakresem wiedzowym również popularnie znane rośliny i ich zastosowanie w ziołolecznictwie. Umożliwia produkcję własnych leczących specyfików różnego typu (krople, nalewki, toniki, maści, okłady, itd.). Bohater zna i rozpoznaje większość ziół z większości kontynentów. Umiejętność ta też pozwala na klasyfikację nowych gatunków, a przy dłuższych badaniach nad rośliną poznanie jej właściwości i możliwego zastosowania. Do mikstur ratujących życie oraz trudniejszych specyfików potrzeba umiejki Alchemika.
- Akrobacja - Poziom 2
- Spoiler:
Ta umiejętność zwykle przypada osobom dobrze wysportowanym, których ciała są bardzo dobrze przygotowane do trudów walki, ale i wykonywania zwykłego hobby jak wspinaczka. Akrobatyka odpowiada za wykonywania wszelkiej maści wyczynów podczas spadania, przekręcenia ciała do odpowiedniej pozycji, bloków oraz uników podczas walki. I wiele, wiele więcej. Dotyczy to również skakania. Ponadto nasza postać jest wstanie wspiąć się niemalże na każdą płaszczyznę, z wyjątkiem pionowej i płaskiej, gdzie nie ma o co zaczepić rąk, czy nóg. Nie mamy też problemu ze zeskakiwaniem z dużych wysokości, gdzie pomaga pomagają nam gibkie, silne nogi oraz odpowiednie ułożenie ciała. Osoby posiadające tę umiejętność potrafią bez ryzyka wykonać salto w tył, przewrót czy stanie na rękach, przy okazji walcząc, a nawet wykonując operacje, które wymagają zwykle skupienia, czy też nieruchomej postawy. Oczywiście to tylko możliwości naszego ciała, bez wykorzystania nenu, czy innego wspomagacza. Jednak użycie go podczas akcji wzmacnia efekt.
Nie można nas nazwać amatorami w tym, co robimy, ale profesjonalistami również. Taki stan przejściowy pomiędzy, dzięki któremu wykonujemy 'tańce i swawole', który nie powstydziłby się akrobata w cyrku. Trudne ściany nie są dla nas problemem, nawet te pod naprawdę ostrym kątem - oczywiście o ile mamy się czego złapać, jednak i tak minimalizujemy ilość uchwytu. A może do tego przeskok z jednej do drugiej w trudnym położeniu? To również jest możliwe. Wykonamy kilka salt po kolei i jeszcze w tym czasie wykonamy jakąś akcje ofensywną. Defensywa również jest na godnym poziomie, przy unikach i wygibasach ciała. Jednym słowem bez problemu możemy wykonywać akrobacje i atakować, bądź się bronić. Możemy zeskoczy z wysokości 6 metrów bez uszczerbku na zdrowiu, a wszystko dzięki silnym nogom i odpowiedniemu ułożeniu ciała.
- Medyk - Ci, którzy to umieją, mogą pielęgnować ranne osoby w dwojaki sposób. W warunkach polowych zapewniają pierwszą pomoc - opatrując rany, tamując krwawienie i tak dalej; przynosi to naturalnie różny efekt, w zależności od tego, jak poważnie zraniony jest pacjent. Drugim sposobem jest pielęgnacja chorego, który zachorował, bądź w jakiś inny sposób jest w mocnej niedyspozycji. Bohaterowie z tą umiejętnością mogą próbować leczyć choroby. Potrafią automatycznie rozpoznawać wszystkie pospolite choroby oraz rzadkie (MG decyduje). Medyk zna również anatomię ludzkiego ciała, więc może skrócić okres rekonwalescencji. W skrajnych przypadkach decyduje MG.
Ekwipunek: Zestaw do dysekcji w skórzanym pokrowcu zawierający: cztery skalpele o różnej wielkości ostrzach, dwie pary nożyczek, trzy pary różnej szerokości szczypiec, dwie metalowe igły do oddzielania tkanek (takie zupełnie inne jak te do szycia), szpatułka, pędzelek, szkło powiększające, wymienne ostrza do skalpeli. Skórzane opaski na przedramiona i uda, umożliwiające bezpieczne zamocowanie i ukrycie skalpeli lub nożyczek, ewentualnie szczypiec. Dwa notesy - jeden czysty, drugi w linię, przybory do notowania oraz rysowania. Zestaw do szycia z zestawem igieł (osiem różnej długości i grubości, jedna zakrzywiona) oraz pięcioma nicami w różnych kolorach (czarna, biała, różowa, niebieska, żółta). Solidna torba na ramię. Butelka wody, ubrania na przebranie. Przewodnik po ziołach i roślinach autorstwa Dimitra. Inne:Umiejętność rysowania | |
|